דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראש השנה הקבלי 

מאת    [ 08/09/2010 ]

מילים במאמר: 720   [ נצפה 2439 פעמים ]

ראש השנה הקבלי יכול להתרחש בכל זמן מחודשי השנה בשונה מראש השנה שעליו גדלנו,. על תחילתו של מסע רוחני, שאין בו זמן או מקום הדרך מתחילה ברצון פנימי לחפש אחר המשמעות בחיינו.

מאת: אורן לוי

הנה הגיע ראש השנה, הפעם נתחיל את השנה בדרך שונה לחלוטין השנה נעזוב את כל הרגלינו הרעים ונבחר בהרגלים מועילים – לטובתנו ולטובת הסובבים אותנו  נתחיל ברשימה נפסיק לעשן, נתחיל להתעמל נקדיש יותר זמן לילדים,  וכו' וכו'. נו אתם מכירים את הרשימות האלה שאנו מבטיחים לבצע עם כל שנה חדשה זוכרים מה קורה איתן בסוף השנה?

ובכן השנה זה יהיה שונה לגמרי. השנה אנחנו מציעים לכם לצאת למסע רוחני שישנה את חייכם לטובה, השנה זה לא יהיה רק משהו שרשמנו לעצמינו החזיקו חזק, עומד להתחיל...המסע הרוחני

מתכוננים למסע ...  

מחג ראש השנה ועד שמחת תורה – הנקראים חגי תשרי  מסמלים עבור האדם במסעו הרוחני תחנות ובכל תחנה האדם לומד משהו חדש על מהותו ומפתח את "תפיסת המציאות" שלו אבל לפני שנלמד להכיר את התחנות האלה נתחיל בכמה כללים שכל נוסע צריך להכיר:

 

כל אדם שמרגיש צורך לחפש   משמעות חדשה בחייו חוכמת הקבלה פונה אליו ללא הבדל דת, גזע, מין או גיל., מדובר בהזמנה לגלות עולם חדש שפועל על פי חוקים ברורים שהם מעבר לזמן ולמקום אפשר לקרוא לזה רענון. הזדמנות שנייה או קריירה מאוחרת

 

כדי להתמצא בעולם הרוחני חמשת החושים שלנו אינם מספיקים. עם לימוד חוכמת הקבלה מתאפשר לנו לפתח חוש נוסף ,החוש השישי, שדרכו נוכל להרגיש את המציאות השלמה. המקובלים, שכבר פיתחו בתוכם את ה"חוש השישי" קוראים למציאות הרוחנית הזאת "עולם השורשים".

 

אותם מקובלים כתבו את ספרי הקבלה בשפה שנקראת  "שפת הענפים" המקובלים תיארו ותיעדו את תגליותיהם במילים ובשמות מיוחדים בדומה למדענים שמתמצתים את מסקנותיהם בנוסחאות, אותו הדבר גם. מילים ושמות אלה נלקחו מעולם המושגים המוכר לנו והם קשורים על פי רוב למעגל השנה, לחודשים, לעונות ולטבע.

 

המציאות הרוחנית היא בעלת חוקים ברורים ונוקשים, והיא חפה מכל דמיון או תיאוריות אישיות. כל מקובל מגלה בעצמו, כחלק ממחקרו האישי, את התגליות שגילו המקובלים שלפניו.

כעת, כשיש בידינו את רשימת הכללים, אפשר לצאת למסע

 

המציאות הרוחנית היא בעלת חוקים ברורים ונוקשים, והיא חפה מכל דמיון או תיאוריות אישיות. כל מקובל מגלה בעצמו, כחלק ממחקרו האישי, את התגליות שגילו המקובלים שלפניו.

כעת, כשיש בידינו את רשימת הכללים, אפשר לצאת למסע

 

מהו "זמן" הרוחניות- בשונה ממה שאנו מכירים בעולמנו בעולם הרוחני יש לזמן משמעות.  "זמן" הוא סדרה של מצבים משתנים. רק כאשר האדם משתנה ניתן לומר כי הוא עבר פרק זמן מסוים.במילים אחרות, , אדם החוקר את עולמו הרוחני, עובר בתחנות השונות בהתפתחותו הרוחנית, כלומר בחגים, ללא קשר ללוח השנה המוכר לנו. מכאן שכאשר אנו דנים בלוח השנה הרוחני, "ראש השנה" יכול להתרחש בכל רגע גשמי נתון. כן, גם בתאריך הגשמי שבו חל למשל יום כיפור.או כל חג אחר

 

 

ראש השנה הרוחנית החדשה

המצב המכונה "נשמת אדם הראשון" מציין את ההרגשה שאוסף הנשמות של כולנו מאוחד לכדי נשמה אחת.

המקובלים שהעפילו למרום הפירמידה הרוחנית מתארים מציאות שבה כולנו מאוחדים ופועלים יחד בהרמוניה, כמו תאים בגוף אחד.

ונשמת אדם הראשון נשברה והתפצלה לנשמות פרטיות רבות ובשלב מסוים איבדנו את הרגשת האחדות הזו, איבדו את תחושת הקשר זו עם זו. המקובלים סיפרו וכתבו על כך על הרגע שבו יתעורר בכל אחת מהנשמות זיכרון עמום של אותו מצב אמתי שבו הייתה נשמתנו מחוברת לכלל הנשמות. זה הרגע שבו  אנו מתעוררים ומתעורר בנו אותו דחף פנימי בלתי מובן לנו לצאת ולחפש אחר משמעות בחיינו.

. התעוררות זו מתאפיינת בדרך כלל בתחושת חוסר שקט, שדוחפת את האדם לא להסתפק בשום חלופה עד אשר ימצא את לה המענה .דחף זה נקרא גם "הנקודה שבלב". ניתן לדמות את ההרגשה הזו להרגשתו של אדם שאיבד את זיכרונו, אבל נותרה בו עדיין תחושה עמומה של עברו, שאינה מניחה לו ,  הקבלי ראש השנה זמן זה מכונה ראשית השינוי י.

המקובלים ממליצים לפתח ולטפח את אותה נקודה למי שכבר התעוררה בו "הנקודה שבלב", וכך, עם כל צעד שיעשו, יחשף עוד חלק מהפאזל הענק שנקרא החיים שלנו,וכשנסיים להרכיב את כל חלקי תתגלה  לנו תמונת מציאות חדשה, אותה מציאות  נצחית המושתת על אהבה ללא תנאי שבה כל הנשמות מחוברות בקשר הדדי. תחילתו של השינוי הזה היא תחילתה של "השנה הרוחנית החדשה".

 

ראש השנה שמח

קבלה לעם -אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, למתחילים ולמתקדמים, סרטים, תוכניות וקליפים מערוץ הקבלה"מתחברים לטוב" 66 ב-YES וב-HOT,




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב